Actueel

Gekozen filters:

Mis niets van de HHJO! Schrijf je in we houden je op de hoogte van nieuws en activiteiten.

Aanmelden nieuwsbrief
Looft God!

Looft God!

Elf keer. Zo vaak staat het woordje loof in psalm 150. Elk vers, bijna elke zin, begint met het woordje loof. Het woordje halleluja betekend daarnaast ook Looft God. De psalm begint en eindigt met halleluja, dus als we deze twee keren meetellen komen we op dertien. Dertien keer. Dertien keer het woordje loof. In een psalm met zes verzen. Dan moet het wel iets belangrijks zijn, God loven.

Leer mij Uw paden

Catechese

Leer mij Uw paden

Het winterwerk seizoen ligt achter ons. Het is een bijzonder jaar geweest. Aan de ene kant meer rust, doordat er minder activiteiten waren. Aan de andere kant onrust. Zoeken naar mogelijkheden voor onderling contact als gemeente en als jongeren.

Gedragsverandering in een onlinewereld

Gedragsverandering in een onlinewereld

In een wereld vol schermen, valt het niet mee om onlinetijd in de hand te houden. Velen zwerven verder en langer online rond, dan ze zelf eigenlijk willen. Vandaar dat er wereldwijd een tegenbeweging gaande is; het zogenaamde digitaal minimalisme. Een aanpak die zich richt op persoonlijke gedragsverandering. Christenen staan als vreemdeling in de wereld. Dit heeft invloed op het offline leven, maar ook op onlinegedrag.

Elke dag opnieuw

Elke dag opnieuw

Wat kun je onder de indruk zijn van de schepping! Bijvoorbeeld wanneer je machtige bergketens voor je ziet, wanneer je geniet van de heide op de Veluwe of wanneer je de zon in je gezicht en de zandkorrels tussen je tenen voelt op het strand. Daar kun je intens van genieten. Dan kun je weleens klein worden onder Gods goedheid.

Hoe klinkt jouw genadelied?

Hoe klinkt jouw genadelied?

Bijbellezen; hoe doe je dat? Lees jij weleens een instructieboek? Bijvoorbeeld ‘Hoe leer ik gitaarspelen?’ Probeer zo eens deze psalm te lezen: ‘Hoe leer ik Gods genade loven?’ David wil je hier graag bij helpen.

Overstroomd

Overstroomd

Is jouw glas halfvol of halfleeg? Deze vraag komt wel eens voorbij. Halfvol staat doorgaans voor een positieve levenshouding en halfleeg voor een negatieve, ontevreden instelling. In beide gevallen zit er evenveel water in het glas. Dat is niet zo als je een vol of leeg glas hebt, daar zit wel degelijk verschil tussen. Psalm 100 is niet halfvol of halfleeg, vol of leeg, maar stroomt over van Gods goedheid.